lördag 4 september 2010

Vad händer....

Jo efter att ha varit på lansdflykt från Värmland i nästan 14 år har jag och min familj bestämt oss för att flytta hem!
Det har inte varit lätt att bestämma sig, men nu när vi väl bestämt oss känns allt helt rätt och att det är det bästa vi kan göra.

Så vi har köpt ett gammalt hus, ett stort hus, som vi ska renovera. Kök och badrum är nyrenoverat men allt annat måste fixas till. Så ja ett livstidsprojekt. Det känns fantastiskt roligt.
Vi får så mycket mer plats, vänner kan komma och hälsa på och vi hamnar mycket närmare många av våra vänner som vi har haft väldigt långt bort.

Nu vet de flesta vi känner vad som är på gång för oss. Vi ska sälja vårt hus och jag ska byta jobb. Jag har väl en himla tur att jag är slöjdlärare, för det är ju ett av de jobben som faktiskt går att få i dessa tider. Så jag är inte orolig över att behöva säga upp mig för att sedan leta nytt jobb. Det löser sig!

Så bloggen kanske handlar mer om renovering av vårt hus i framtiden. Men jag kommer också ha mer plats för mina sygrejer så jag hoppas hinna med det också.

Nu vet ni vad som händer med oss i framtiden.

Så från årsskiftet höjs invånarantalet i Värmland med ytterligare 4 personer.

1 kommentar:

  1. Jag kan bara gratulera till det modiga beslutet! Det måste kännas spännande med nytt hus och nytt jobb så småningom. Men, du gav också mig en del att tänka på...
    /Kram

    SvaraRadera